- Stambokför Kattkull
- Stambokföring av kull online
- Steg för steg – uppfödare äger hankatten (webbmanual)
- Steg för steg – uppfödare inte ägare av hankatt (webbmanual)
- Godkänna som hankattägare
- Godkänna som huvudinnehavare av stamnamn
- Betalning med Swish
- Betalning via Svea Ekonomi
- Kvitto
- Status för ”Pågående stambokföringar av kull”
- Åtgärdssystemet
- Valbara färger för kullen
- Ladda upp intyg
- Överföring & import
- FindUs – SVERAKs stambok på nätet
- Ansök om stamnamn
- Ansök om stamnamn online
- Ansökan ersättningsstamtavla
Betalning via Svea Ekonomi
OBS! När du väljer att stambokföra kull online kan du INTE betala i förväg utan betalningen gör du som en avslutning av stambokföring av kull INNE i MinaKatter. Betalar du i förväg med t ex Swish så måste du istället använda den vanliga blanketten och skicka till din avelssekreterare. Hela processen med att stambokföra online sker alltså inne i MinaKatter, inklusive betalningen som sker till Svea. Och har man sedan tidigare använt Svea mot andra betalningar online kan det vara förvalt andra uppgifter. Uppgifterna hos Svea har dock inget med stamtavlorna att göra, mer än att det efteråt blir markerat hos oss ATT det är betalt. Så skiljer sig e-post eller annan information i samband med betalningen hos Svea är det ingen information som följer med på stamtavlor.
När betalningen är genomförd skickas kullen in till admin (stambokförare) i MinaKatter som gör en första granskning. Ser allt okej ut så förs kullen över till stamboken för att slutföras med bl a regnr och utskrift av stamtavlor. Det är också nu man kan se sin kull i FindUs. Skulle admin ha några frågor använder den sig av åtgärdssystemet och skickar ett notis i MinaKatter till uppfödaren. Logga därför gärna in efter några dagar för att se så att ni inte har notiser liggandes angående ansökan om stambokföring av kull.