Meny
- Stambokför Kattkull
- Stambokföring av kull online
- Steg för steg – uppfödare äger hankatten (webbmanual)
- Steg för steg – uppfödare inte ägare av hankatt (webbmanual)
- Godkänna som hankattägare
- Godkänna som huvudinnehavare av stamnamn
- Betalning med Swish
- Betalning via Svea Ekonomi
- Kvitto
- Status för ”Pågående stambokföringar av kull”
- Åtgärdssystemet
- Valbara färger för kullen
- Ladda upp intyg
- Överföring & import
- FindUs – SVERAKs stambok på nätet
- Ansök om stamnamn
- Ansök om stamnamn online
- Ansökan ersättningsstamtavla
Åtgärdssystemet
När kullen är betald skickas den till admin i Mina sidor för en första granskning. Här finns nu möjligheten för admin att skicka åtgärdskommentar om det är någon felaktighet eller frågetecken i stambokföringen. Meddelandet om åtgärd dyker upp som en ny rubrik på sidan “Mina katter” och uppfödaren får samtidigt också en notis till angiven e-postadress om att en åtgärd krävs.
Uppfödaren har då möjlighet att ändra detaljer (via gula knappen med en varningstriangel) för kattungar samt/eller förtydliga eventuella frågetecken med ett svar tillbaka till admin. Observera att kommunikationen sker inne i Mina sidor och att man måste svara på åtgärden för att stambokförare ska kunna gå vidare med stambokföringen av kullen.