SVERAKs förbundskansli
![SVERAKs kansli](https://www.sverak.se/wp-content/uploads/2020/10/kansliet-1024x616.jpg)
Åsbogatan 33
504 56 BORÅS
Telefontider:
Måndag – torsdag
Kl. 09:30 – 12:00 & 13:00 – 15:30
OBS! Ändrad telefontid mellan den 19 juni–18 augusti: Måndag kl. 09:30 – 12:00 Tisdag kl. 13:00 – 15:30 Onsdag kl. 09:30 – 12:00 Torsdag kl. 13:00 – 15:30.
Jim Fridlund, Moa Stamholt, Cecilia Wennergren, Elina Byström, Andreas Fransson och Pär Johansson
På distans jobbar:
Roseanne Forslund, Erik Odh och Ulf Lindström
SVERAK har sedan 1980 haft ett förbundskansli med anställd personal, som från början var placerat i Göteborg.
Den 1 september 1984 flyttades kansliet till Borås och har därefter bytt adress några gånger – 1996 blev den Åsbogatan 33.
Vad gör kanslipersonalen…
– Löpande ekonomiska göromål (bokföring, kund- och leverantörsreskontra, löneutbetalning mm)
– Medlems- och prenumerationsregister
– Registrering i stamboken dvs all stambokföring
– Planerar och samordnar transport och underhåll av burpoolen, beställer och levererar utställningsmaterial
– Kontrollerar stamnamnsansökningar och bokning av utställningsdatum innan vidarebefordran till FIFe
– Uppdaterar stadgar och regler med ändringar efter SVERAKs årsmöte och FIFes Generalförsamling
– Tar fram och underhåller blanketter, PR-material, boken Att ha katt mm
– Förberedelser inför styrelsemöten samt agerar protokollförare
– Administrerar SVERAKs ID-register för katt
– Administrerar SVERAK-diplomerade uppfödare
– Administrerar SVERAK-certifierade uppfödare
– Administrerar SVERAK-auktoriserade uppfödare (kommer 2024)
– Deltar aktivt i flera av förbundets projekt och utvecklingsfrågor
– Administrerar SVERAKs hemsidor (sverak.se, köpakatt.se, id-registret.se , testis.sverak.se, minakatter.sverak.se, shop.sverak.se)
– och mycket mera!